Ofte stilte spørsmål

ID-Brikker

Kommer ID-Brikken med hull i? 

Ja, alle ID-Brikkele leveres med hull i. 
Enkelte produktbilder av brikkene har ikke hull, men jeg setter alltid hull i dem før de sendes. 
Det følger også med en nøkkelring pr. ID-Brikke i bestillingen. 

Hvilket materiale bør jeg velge for hundens ID-Brikke?

Ofte velger folk det de liker best selv, samtidig som de tenker på at det skal passe til utstyret de har. Begge materialene er slitesterkt, men det kan være viktig å merke seg dette:

Messing (gull): Er det mest slitesterke metallet av de to valgene jeg har. Derfor anbefaler jeg at man velger denne om hunden er mye i aktivitet. Messing oksiderer, det vil si at det blir mørkere over tid. Dette er helt naturlig, men kan enkelt fjernes. Se lengre ned på siden. 

Aluminium (sølv): Aluminium er den mykeste metalltypen jeg har. Dersom du har en svært aktiv hund anbefaler jeg ikke denne. Aluminium er enklere å holde pent, da det ikke blir like fort oksidert som messing. 

Kan jeg ha telefonnummer på ID-Brikken?

Det kan du. Det er plass til to nummer på baksiden av de aller fleste brikkene. Du fyller inn ønsket nummer på produktet i nettbutikken. Merk deg at du må betale for to nummer hvis du ønsker å ha to. 

Hvordan vedlikeholder jeg min ID-Brikke?

Som nevnt over vil begge metallene oksidere over tid. Det er en helt naturlig prosess som gjør at de blir mørkere over tid. Denne prosessen skjer raskere om ID-brikken blir utsatt for mye vann, saltvann, skitt osv.

For å rengjøre brikken anbefaler jeg at du går over med en våt klut hvis den har vært i eksempelvis saltvann eller gjørme. Hvis den har blitt mørk kan du polere den med en generell polering for metall, eller bruke “super fin stålull 0000”.

Hvis du bruker sistnevnte vil riper ol. bli mindre synlig, og det sorte fyllet i designet og navn/nummer gå bort. Dette kan du fylle inn igjen ved å bruke en sort sprittusj for så å lett gå over igjen med stålullen. Du kan også bruke litt papir med litt vanlig håndsprit for å fjerne det sorte som ikke skal være der, og du vil beholde det sorte som ligger i graveringen. Merk deg at du ikke må bruke vanlig stålull kjøpt på matvarebutikk.

Er brikkene gravert med laser?

Nei, ID-Brikkene du finner i min nettbutikk lager jeg selv for hånd.

Bestillinger

Når kan jeg regne med å få produktene jeg har bestilt?

Du må regne med 1-4 virkedager før bestillingen din pakkes og sendes.

I kassen kan du velge mellom ulike frakt alternativer. Du kan lese mer om frakt og levering her

Om du har bestilt produkter fra mitt håndlagde merke må du regne med 2-4 ukers behandlingstid. Dette fordi jeg lager produktene etter at bestillingen er mottatt. Ofte er det kortere behandlingstid.  

Normalt tar det 2-3 virkedager med valgt fraktselskap før du mottar pakken.

Hjelp! Jeg tror min bestilling er forsvunnet!

Dessverre hender det at pakker forsvinner. Vi anbefaler at du ringer selskapet du valgte som leverandør og oppgir ditt sporingsnummer, og de vil hjelpe deg videre.

Om de ikke kan hjelpe deg ønsker jeg at du tar kontakt med meg slik at vi kan finne en løsning. 

Jeg gjorde en feil under bestillingen, hva gjør jeg?

Hvis du har gitt meg feil informasjon når du har bestilt kan du sende meg en mail så fort som mulig. Vennligst oppgi ditt ordrenummer. 

Hvis du mottar bestillingen og ser at noe er feil må du sjekke ordrebekreftelsen du fikk fra meg da du bestilte. Informasjonen du har oppgitt ser du også på pakkseddelen som ligger ved i pakken.

Hvis feilen er på din side kan jeg dessverre ikke erstatte produktet. Hvis jeg har gjort en feil, vil jeg selvfølgelig ordne opp i dette!

Hvis du har oppgitt feil adresse i bestillingen og jeg får pakken i retur er du nødt til å betale fraktkostnaden på nytt før jeg sender pakken din til den riktige adressen. 

Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse

Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelse ber jeg deg om å sjekke søppelpost eller uønsket mappen. Hvis det viser seg at du ikke finner den der kan du sende meg en e-post med navnet som er brukt i bestillingen din slik at jeg kan sjekke om du har oppgitt riktig e-post. Hvis ikke du har det, vil jeg endre den til riktig og sende deg en ny ordrebekreftelse.