Ofte stilte spørsmål

Les gjerne denne siden før du sender oss en melding da det kan godt hende at ditt spørsmål blir besvart her. Dersom du ikke finner svaret du leter etter, kontakt oss og vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig.

ID-brikker

Hvilket materiale bør jeg velge for hundens ID-brikke?

Ofte velger folk det de liker best selv, samtidig som de tenker på at det skal passe til utstyret de har. Begge materialene er slitesterkt, men det kan være viktig å merke seg dette:

Brass (gull): Brass er vår favoritt, mye på grunn av fargen. Det er det mest slitesterke metallet av de to valgene vi har. Derfor anbefaler jeg at man velger denne om hunden er mye i aktivitet. Brass oksiderer, det vil si at det blir mørkere over tid. Dette er helt naturlig, men kan enkelt fjernes. Se lengre ned på siden. 

Aluminium: Aluminium er den mykeste metalltypen vi har. Dersom du har en svært aktiv hund anbefaler vi ikke denne. Aluminium er enklere å holde pent, da det ikke blir like fort oksidert som brass. 

Kan jeg ha telefonnummer på ID-brikken?

Det kan du. Det er plass til to nummer på baksiden av de aller fleste brikkene våre. Du fyller inn ønsket nummer på produktet i nettbutikken. Merk deg at du må betale for to nummer hvis du ønsker å ha to. 

Hvordan vedlikeholder jeg min ID-brikke?

Som nevnt over vil begge metallene vi har oksidere over tid. Dette betyr at det er helt naturlig at de blir mørkere over tid, samt at de også kan få mørkere felt. Denne prosessen skjer raskere om ID-brikken blir utsatt for mye vann, saltvann, skitt osv.

For å rengjøre brikken anbefaler vi at du går over med en våt klut hvis den har vært i eksempelvis saltvann eller gjørme. Hvis den har blitt mørk kan du polere den med en generell polering for metall, eller bruke Super fin stålull 0000.

Hvis du bruker sistnevnte vil riper ol. bli mindre synlig, og det sorte fyllet i designet og navn/nummer gå bort. Dette kan du fylle inn igjen ved å bruke en sort sprittusj for så å lett gå over igjen med stålullen. Merk deg at du ikke må bruke vanlig stålull kjøpt på matvarebutikk.

 

Bestillinger

Når kan jeg regne med å få produktene jeg har bestilt?

Alle våre produkter lages på bestilling. Det vil si at vi starter på bestillingen etter vi har mottatt den. Derfor vil leveringstiden avhenge av hvor mange bestillinger vi har inne. Vi prøver så godt vi kan med å ha den så kort som overhodet mulig, men da alt lages for hånd må du regne med noe leveringstid.

Vi sender pakkene med Posten/Bring og du vil motta en mail med sporingsnummer så fort bestillingen din er ferdig og sendt.

Pakker og brev til utlandet sendes også med Posten.  

Hjelp! Jeg tror min bestilling er forsvunnet!

Dessverre hender det at pakker forsvinner. Vi anbefaler at du ringer Posten og oppgir ditt sporingsnummer, og de vil hjelpe deg videre.

For utenlandske pakker som er sendt som brev har vi dessverre ingen kontroll over. Disse pakkene vil ikke bli erstattet. 

Jeg gjorde en feil under bestillingen, hva gjør jeg?

Hvis du har gitt oss feil informasjon når du har bestilt kan du sende oss en mail så fort som mulig. Vennligst oppgi ditt ordrenummer. 

Hvis du mottar bestillingen og ser at noe er feil må du sjekke ordrebekreftelsen du fikk fra oss da du bestilte. 

Hvis feilen er på din side vil vi dessverre ikke erstatte produktet. Hvis vi har gjort feil, vil vi selvfølgelig hjelpe deg!

Hvis du har oppgitt feil adresse i bestillingen og vi får pakken i retur er du nødt til å betale fraktkostnaden på nytt før vi sender pakken din til den riktige adressen. 

Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse

Hvis du ikke har mottatt ordrebekreftelse ber vi deg om å sjekke søppelpost eller uønsket mail mappen. Hvis det viser seg at du ikke finner den der kan du sende oss en mail med navnet som er brukt i bestillingen din slik at vi kan gå inn og sjekke om du har oppgitt riktig. Hvis ikke du har det, vil vi endre den til riktig.